Dňa 23. 1. 2015 (piatok) sme sa s naším tímom stretli s deťmi z DD Valaská, s ktorými sme si spravili príjemné popoludnie. Naším cieľom bolo (posilniť u detí) naučiť deti vo veku od 6 do 18 rokov súdržnosti a vzájomnej spolupráci, preto sme spoločne absolvovali rôzne druhy aktivít a hier.
Na úvod sme zoznámili, výrobu menoviek si na starosť zobrala Nikola Kudzbelová a Daniela Andelová. Táto aktivita zaujala a potešila hlavne najmenších, pretože sa mohli kreatívne „vyblázniť“ pri jej realizácii. Na ich menovky okrem mien pribudli rôzne drobné kresbičky. Po výrobe menoviek sa nám deti predstavili a povedali nám, čo majú radi a, samozrejme, sme sa zapojili aj my, aby aj deti spoznali nás. Po tejto aktivite nasledoval prvý energizér, tzv. dažďový prales na rozohriatie, ktorý mal na starosti Marek Nomilner. Hneď po rozohriatí tela sme sa pustili do druhej aktivity pod vedením Daniely a Nikoly. Deti boli rozdelené do skupín a spolu so svojimi radcami (čiže nami) sme si na veľké papiere vytvorili jednoduché pravidlá, o význame ktorých sme sa medzi sebou porozprávali a dohodli sa na ich rešpektovaní.

Hru Mission Impossible predstavil Rastislav Úvira a Marek Nomilner. Pomocou štipcov bolo vytvorených 5 skupín, každá mala svojho radcu, ktorý im pomáhal. Cieľom hry bolo v časovom limite splniť niekoľko jednoduchší i náročnejších úloh. Počas prvých štyroch minút sa v rámci skupiny mohli pri plnení úloh rozprávať, zvyšné tri si museli pri spolupráci vystačiť bez slov. Deti sa s touto hrou veľmi dobre popasovali a zvládli ju na výbornú, aj keď niektoré aktivity nestihli urobiť úplne do konca. Aj spätná väzba mala dobré ohlasy a deťom sa táto aktivita veľmi páčila, zároveň sa vyjadrili, že bolo pre nich ľahšie plniť úlohy, keď sa mohli medzi sebou rozprávať. Po náročnej hre sme deťom ukázali naše prvé prekvapenie v podobe prestávky s občerstvením, ktoré sme si spolu s tímom pre nich pripravili. Občerstvenie tvorili vody, koláče, chlebíčky a chrumky, ktoré deti spapali hneď. Zároveň sme prekvapenie počas prestávky dostali aj my v podobe spievania pesničiek, čo nás veľmi potešilo.

Oddýchnutí a napapaní sme sa opäť vrátili k aktivitám a keďže sme zleniveli počas prestávky, začali sme opäť energizérom mexická vlna, ktorú mal na zodpovednosti Rasťo. Tu sme sa s deťmi pobavili, pretože sa v plnej miere ukázala ich kreatívnosť. Po nej sme mali pripravenú aktivitu zvanú Empatické zrkadlo, s ktorou nás oboznámila Paulína Halajová a Katarína Fodorová. V tejto aktivite boli vytvorené dvojice, v ktorých jeden predstavoval zrkadlo a druhý človeka, ktorý sa do zrkadla pozeral a pritom robil rôzne grimasy, pohyby, úlohou „zrkadla“ bolo napodobňovať ich. Po čase si deti úlohy medzi sebou vymenili. Aj táto aktivita mala veľké ohlasy a dobrú spätnú väzbu. Naším prekvapením bolo, že pre deti bolo lepšie, keď mohli byť zrkadlom ako tým, kto sa do zrkadla pozeral. Záverečnú aktivitu si pripravil Lukáš Jasenský a Ondrej Babečka. Chlapci na veľký papier nakreslili 3 tváričky: jednu vysmiatu, jednu smutnú a jednu neutrálnu a úlohou detí bolo podpísať sa pod túto tváričku a  vyjadriť tak pocity, dojmy z našej besiedky.

Deťom sa besiedka páčila, pretože všetky mená sa ocitli len pod vysmiatou tváričkou a tiež sa nám priznali, že sa budú medzi sebou snažiť viacej si pomáhať a rešpektovať sa, čo nás potešilo. Na úplnom konci prišlo na rad naše druhé prekvapenie v podobe hračiek pre deti, ktoré sa nám podarilo vyzbierať v našej zbierke, taktiež každé z detí si okrem hračiek odnieslo aj náramok, ktorý nám vyrobil pán navštevujúci Denné centrum Prameň v Brezne. Veci a financie potrebné na realizáciu našej besiedky sme získali pomocou vlastných zdrojov a pomocou darov od dobrých ľudí. Zároveň sa nám vyjadrila aj pani riaditeľka s pozitívnou spätnou väzbou, že deti dúfajú, že ich ešte prídeme navštíviť a že nám ďakujú za darčeky a príjemné popoludnie. Aj my sme spokojní s absolvovaním našej besiedky a odniesli sme si z nej nielen dobré spomienky, ale aj skúsenosti využiteľné v našej budúcnosti. Atmosféru popoludnia sprítomňuje aj fotogaléria.

Tútorkou podujatia bola doc. PhDr. Alžbeta Brozmanová Gregorová, PhD. Učiteľský tím service learningu na UMB dodáva, že besiedku pripravili v texte menovaní študenti a študentky sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Ďakujeme.