Vo svojej východiskovej situácii aktivita reaguje na potrebu členov a členiek katedier sa navzájom stretávať na primeranej spoločenskej úrovni aj mimo školského prostredia – rozvíjať tak vzájomné vzťahy, aktívne sa spoznávať v katedrovom duchu, s čím sa spája aj potreba kultúrneho vyžitia sa, vzájomného spoznávania a rozhovorov mimo školského prostredia. Zároveň bola identifikovaná potreba umeleckej realizácie sa (a rozvoja umeleckosti a tvorivosti, rozvoj talentov). Cieľom navrhnutej aktivity bolo vytvoriť priestor spoločného a kultúrneho stretnutia sa študentov a študentiek a vyučujúcich oboch katedier na primeranej spoločenskej úrovni mimo akademickej pôdy a pokúsiť sa vytvoriť základy tradície takéhoto stretávania sa. Zároveň bolo cieľom umožniť umelecký rozvoj študentov/študentiek – herecký, autorský… a zároveň rozvíjať v študentoch/študentkách ich herecký potenciál, dať im možnosť umelecky sa realizovať, odbúravať trému a verejne vystupovať. Aj preto boli do projektu prizvaní ďalší spolupracovníci a spolupracovníčky: Martina Mrekajová (UAP AjSj, nadštandard), Eva Kušniráková (UAP SjFi, 1. rok Mgr.), Tomáš Lopeň (UAP GeHi, 1. rok Mgr.), Matúš Kamenský (UAP AjNj, 1. rok Mgr.), Michal Bystriansky (UAP SjHi, 2. rok Bc.), Anna Gazdíková (UAP SjFi, 2. rok Bc.). Cieľom konkrétne zvoleného divadelného predstavenia Ženy národné, nádoby strieborné na motívy knihy Jany Juráňovej bolo zvýšiť kultúrne povedomie poukázaním na štúrovské ženy – ich existenciu a významnosť v živote štúrovcov. Organizačný tím projektu sledoval aj cieľ zaviesť/obnoviť tradíciu divadelného súboru ako súčasť rozdelených katedier.
Organizačný tím si v praxi overil nutnosť jasne definovať úlohy jednotlivých členov a členiek tímu a určiť ich kompetencie, povinnosti a zodpovednosti, čím by sa predišlo mnohým nedorozumeniam. Na začiatku si tím explicitne nestanovil tímové pravidlá, ale ich absencia bola pociťovaná negatívne, preto boli pravidlá fungovania tímu dotvárané počas prípravy a realizácie aktivít. Nejasné definovanie a vymedzenie tímových rol sa negatívne odrazilo aj na zvládaní časového manažmentu, čo vyústilo do viacerých stresových situácií, k čomu prispelo aj nepresné zostavenie rozpočtu. Vystavenie časovej tiesni, stresu, napätiu a tlaku tím však dokázal využiť aj vo svoj prospech, spoločne sa poháňal vpred a jeho členovia a členky si pomáhali pri jednotlivých úlohách, i keď mnohokrát vo vypätí. Ako píšu, naučili sme sa vzájomnému rešpektu, úcte, dôvere a spoľahnutiu sa jeden na druhého, a zároveň aj vzájomnej kontrole a napomáhaniu si v prípade potreby. Zistili sme, že konflikty je potrebné riešiť v okamihu ich vzniku a neprenášať ich. Každý a každá z nás mal/a možnosť pracovať na úlohe, ktorá bola pre neho/pre ňu nová, a reflektovať jej ne/splnenie v tíme. Učili sme sa konštruktívnej kritike a jej prijatiu so zámerom podania čo najlepších výkonov.